Strategisch doel 3:
Onze 0-23 jarigen krijgen de ruimte hun eigen talenten beter te ontwikkelen.
Operationele doelen
- Elk kind dat meedoet aan de rijke schooldag heeft een stijging in de eindresultaten groep 8 en/of in zijn of haar sociaal emotionele ontwikkeling;
- Het percentage schoolaanwezigheid groeit;
- Onze 12-18 jarigen voelen zich vitaal en doen mee aan onze samenleving;
- Het gemiddelde cijfer dat kinderen zichzelf geven voor hun welbevinden groeit.
Beoogde effecten
- Onze inwoners voelen zich positief gezond. Dat betekent dat ze goed voor zichzelf kunnen zorgen, mentaal weerbaar zijn, vertrouwen hebben in de toekomst, genieten van hun leven. Meedoen aan de samenleving en zich gezond en fit voelen.
- We bereiden een nieuwe generatie beter voor op deelname aan de samenleving en de wereld van morgen. Door het beter benutten van talenten van alle kinderen dragen we bij aan de persoonlijke ontwikkeling, maken we kansen in het onderwijs gelijker, zorgen we voor een betere aansluiting op de arbeidsmarkt en verrijken we de samenleving met meer toptalent.
- We willen inhaalbare achterstand inhalen met de juiste zorg. We spreken van inhaalbare achterstand wanneer een kind een achterstand heeft in zijn ontwikkeling op taal en/of andere ontwikkelingsdomeinen, die nog in te halen valt;
- Partners weten wat ze van elkaar mogen verwachten. Er is inzicht in de verschillende beleidskaders en mogelijkheden bij alle partners. Professionals maken gebruik van de handelingsruimte die ze hebben. Met meer zicht in wat wel kan. We zorgen voor aanvullend beleid, beleidsregels, aanpakken en nadere afspraken met van de partners waar dat nodig is.
- Partners lossen uitzonderingssituaties samen op. Partners nemen gezamenlijke verantwoordelijkheid waarbij iedereen buiten eigen kaders durft te kijken, meer samenwerkt, met mandaat omtrent inzet van capaciteit en financiële middelen.